Nog meer safari en weer aan het werk - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Anouk Schieven - WaarBenJij.nu Nog meer safari en weer aan het werk - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Anouk Schieven - WaarBenJij.nu

Nog meer safari en weer aan het werk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

10 Maart 2018 | Oeganda, Kampala

Hoi Allemaal,

Hierbij het vervolg van mijn safari verhaal en iets over mijn werkdag gisteren.

Woensdag ochtend gingen we vroeg op pad. Na een kort nachtje, want er zouden maar nijlpaarden langs je hutje lopen, gingen we om 6 uur ontbijten zodat we om 7 uur bij de boot zouden zijn. Onze chauffeur was niet zoals de meeste Oegandezen veel te laat, dus om half 7 stonden we al bij de boot. Daar zagen we al wat nijlpaarden in het water.
Toen we aan de overkant waren mocht het dak van de auto open en konden we dieren gaan spotten! Ik was zo benieuwd! Al binnen een half uur hadden we giraffen,olifanten en antilopen gezien. Wat een prachtig gezicht!
Na nog even doorrijden zagen we 2 leeuwen. Missie geslaagd dus!

Na de lunch gingen we met de boot de Nijl over op zoek naar nog meer dieren. We zagen van alles met als hoogtepunt een groep olifanten in het water. Heel erg gaaf! Na de boottocht nog een wandeling naar de watervallen, best vermoeiend, ruim een uur in de warmte berg op lopen. En dan ook nog niet alle energie terug na het ziek zijn. Maar het is gelukt en het uitzicht was het meer dan waard! Prachtig.

Donderdag zijn we weer op tijd op pad gegaan, we zijn neushoorns wezen spotten. Best spannend als de gids verteld dat ze 45 km per uur kunnen rennen en je dan maar in een boon moest klimmen of achter een struik gaan staan als ze boos werden. Maar dat is gelukkig niet gebeurd. We hebben heel veel neushoorns gezien,inclusief het baby neushoorntje van een maand oud.

Vrijdag ochtend was het weer tijd om te gaan werken na een week niet op het project te zijn geweest. Ik heb samen met een andere Nederlandse vrouw lesjes gegeven aan kinderen die niet mee kunnen komen in hun eigen klas. We hebben het gehad over kleuren, vormen,cijfers en letters.
Na de theepauze heb ik 2x 2 kindjes uit hun klasje gehaald en meegenomen voor een lesje. Heel sneu om dan te merken dat ze vrij weinig opsteken tijdens hun lessen. Kindjes van 6/7 die de kleuren blauw,geel en rood nog niet kennen en niet tot 5 kunnen tellen. Werk aan de winkel dus! Volgende week ga ik weer met deze kinderen aan de slag. Ik ben benieuwd!

Verder hebben we een rustig weekendje, vanmorgen naar de grootste markt van Kampala geweest. Wat een drukte. Daar vindt je mij niet snel nog eens. Morgen naar watoto church en dan is het weekend alweer voorbij!

Bedankt voor het lezen!
Liefs,
Anouk

• 11 Maart 2018 - 09:58

Sjanet:

Wat fijn dat je in Oeganda zo kunt genieten

• 13 Maart 2018 - 08:38

Lisette:

Hoi Anouk,

Wat een leuk en goed project doe je daar Anouk. Geeft het je voldoening de lesjes?
    Ik hoop dat het geen druppel op een gloeiende plaat is. Maar dat het project een goed vervolg mag blijven krijgen.

Lekker genieten!
    Groetjes Lisette.

• 16 Maart 2018 - 16:31

Marcel Hesseling:

Mooi Anouk! veel plezier en geniet er nog even van voor je het weet zit je weer bij van der valk hahaha.

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt

Groetjes

Marcel