Werken en genieten - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Anouk Schieven - WaarBenJij.nu Werken en genieten - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Anouk Schieven - WaarBenJij.nu

Werken en genieten

Blijf op de hoogte en volg Anouk

16 Maart 2018 | Oeganda, Kampala

Daar ben ik weer met een update hoor :)

Zondag was een rustig dagje, in de ochtend ben ik nog wel met een huisgenootje naar Watoto church geweest, heel vet, daarna heb ik weinig meer gedaan. Op de bank gehangen en een heerlijk zondag middag dutje. En toen was het weekend al weer voorbij.

Maandag ging ik weer met goede moed naar het project. De kinderen waarmee ik help met lesgeven kregen hun eerste computerles. Om half 9 stonden ze al te springen, helaas voor hun moest er eerst nog even gewerkt worden. Na wat domino spelletjes, cijfers oefenen en schrijven was het dan eindelijk tijd om naar de computer docent te gaan. Dat we vervolgens nog een half uur aan het wachten waren omdat meneer het lokaal nog moest schoonmaken maakte de kids niks uit. Wij als Nederlanders werden daar zenuwachtiger Van, hoewel ik al wel begin te leren dat alles langzaam gaat hier. Uiteindelijk ging het heel goed en hebben de kinderen genoten.

Dinsdag liep ik even langs het kliniekje op het terrein. Hier komen de zieke kinderen van het project heen. Ik moest meteen op een stoel gaan zitten, alle namen opschrijven van de wachtende kinderen en hun klacht. Best heel lastig, oegandese namen en daarbij komt ook nog dat een aantal kinderen moeilijk kan praten door hun handicap. Maar blijkbaar ging het erg goed, want ik moest zeker donderdag terug komen. De nurse kon alle hulp goed gebruiken.

Woensdag hebben we geknipt en geplakt met een groepje kinderen en donderdag ging ik zoals beloofd terug naar het kliniekje. Er was veel administratief werk te doen, ze liep een maand achter. Achja.. om 11 uur zou de professor komen om de kinderen te zien die de nurse zelf niet kon behandelen. Hij was er om half 2 en om kwart voor 3 vertrok hij weer. Met nog zo'n 20 kinderen die nog gezien moesten worden. En ook nu denk ik weer; This is Africa. Het hoort erbij en de andere kinderen ziet hij volgende week wel weer....

Al met al heb ik weer goed genoten van deze week. Na het weekend ga ik al weer voor de laatste week naar het project. Wat is de tijd snel gegaan! Nog.1 week genieten van de kinderen, het werk, de meiden van het huis. En dan kan ik eindelijk naar het vliegveld toe om Stefan op te halen en hem te laten zien waar ik heb gewerkt, gewoond en waarom ik zo ben gaan houden van dit land. Wat kijk ik daar naar uit!

Liefs,
Anouk

  • 16 Maart 2018 - 11:29

    Erna Schieven:

    Wat een prachtige foto, ik zie je genieten, Oma Willemien vond het ook leuk om jouw even on line gezien en gesproken te hebben, ja alweer op naar je laatste werkweek, fijn weekend alvast, het gaat hier alweer koud worden brrrr. en vooral doorgaan met genieten, groetjes van ons allen !

  • 16 Maart 2018 - 13:44

    Alie Van Middendorp :

    Mooi verhaal .....geniet er nog van Succes met je werk liefs en groetjes ons

  • 16 Maart 2018 - 15:41

    Lia:

    mooi verhaal weer Anouk; wat doe je daar mooi werk:)
    geniet van je laatste week volgende week en dan op naar het vliegveld, dat is ook heerlijk.
    dan nog even met Stephan heerlijk genieten.

    liefs van ons xx

  • 16 Maart 2018 - 17:07

    Lisette:

    Hey Anouk,

    Weer met plezier je verslag gelezen. Mooie foto.
    Wie doen het nou beter, wij Nederlanders met alles stress en gehaast. Of zij met wat vandaag niet komt, komt morgen (of volgende week) wel weer.......

    Lekker genieten de laatste week van het project. En veel plezier met Stefan samen!

    Groetjes, Lisette.
    P.S. kun je een beetje van het mooie weer bij jou deze kant op sturen.......

  • 17 Maart 2018 - 13:01

    Oma Van Kooten:

    Dag Anouk

    Ik heb je laatste verslag gelezen

    Fijn dat je het zo goed naar je zin heb

    Je verjaardag kom steeds dichter bij

    Veel plezier nog

    Liefs oma van kooten

  • 18 Maart 2018 - 20:23

    Liesl:

    Hoi Anouk,
    Liesl hier wat leuk om te horen dat je met een aantal kinderen omgaat!
    Doe de groetjes aan Stefan (over een paar dagjes)
    Good Luck!
    Groetjes Liesl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Actief sinds 01 Feb. 2018
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 6018

Voorgaande reizen:

26 Februari 2018 - 07 April 2018

Oeganda

Landen bezocht: